piatok, 11. marca 2011

Môj prvý konflikt záujmov

Ružomberský hlas dnes priniesol informácie zo zasadnutia MsZ konaného 23. februára 2011. Poslanci posl. klubu Ružomberok bez korupcie sú v článkoch hojne citovaní - právom: boli sme veľmi aktívni. Redaktor Michal Domenik v správe o vytvorení komisií MsZ však nedotiahol dve veci. V spoločenskej atmosfére, v ktorej sú politici spájaní so samým zlodejstvom, to nevyznieva pre mňa dobre. Preto dve poznámky k môjmu prvému "konfliktu záujmov". 

po prvé, som v troch komisiách. Po kolegovi Alušicovi (je v štyroch) som rekordér. Toľko v podtitulku. Kurzívou zasa veta: "Členovia komisií dostávajú za účasť v nich odmenu podľa platného poriadku". Áno, podľa poriadku je odmena poslancov (aj neposlancov) za účasť v komisiách 0 (Sk alebo EUR, to je jedno). To sú moje dve komisie (finančná a sociálna, zasadajú spravidla každý mesiac raz). V tretej (komisia na ochranu verejného záujmu) som predsedom - za tú mám 20 EUR za zasadnutie (ročne budú asi štyri). Ale v nej musím byť z ústavného zákona 357/2004 o ochrane verejného záujmu. Jej členom musí byť zástupca každej politickej strany v MsZ. Čiže aj ja, keďže som bol zvolený ako jediný poslanec za stranu Konzervatívni demokrati Slovenska. A keď už v tej komisii som, kto má byť jej predseda, ak nie spolupracovník Transparency International Slovensko, ktorý konfliktu záujmov a celej legislatíve okolo toho z poslancov rozumie najlepšie ...?

V komisii pre kultúru a médiá je aj moja manželka ako neposlankyňa. Vybral si ju kolega Kendera (KDH) ako predseda komisie. Išlo to úplne mimo mňa. Pri všetkej skromnosti, v našom meste nežije väčšia odborníčka na médiá ako moja Terka (prednáša žurnalistiku na KU, pracovne pôsobila vo viacerých celonárodných aj zahraničných médiách). A opakujem - odmena za prácu v komisii je nula.

Náš rodinný rozpočet tak práca v komisiách MsZ ROČNE obohatí o cca 80 EUR v hrubom. A odpracujeme v prospech mesta len na zasadnutiach v komisiách ročne minimálne 40 dní. Nehovoriac o práci mimo zasadnutí.

Komisie v Ružomberku sú o chuti pracovať a posúvať veci dopredu. Nie o peniazoch. Pre naše mesto to s mojou Terkou radi urobíme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.